Teknisk sælger til AB Kransystem – stillingen er besat

Vi søger en teknisk sælger til det sjællandske marked for AB Kransystem – nyoprettet stilling.

Kan du påtage dig at stå for afsætningen af AB Kransystems omfattende løsninger til både etablerede og nye kunder? – så er her en spændende mulighed.

AB Kransystem med base i Aalborg har eneagenturet på det tyske premium-brand indenfor kranløsninger – nemlig ABUS.
Løsningerne henvender sig til virksomheder, der lægger vægt på kvalitet, sikkerhed, fleksible systemer og god service.

Jobbet

Efter en fornuftig on-boarding overtager du rollen som teknisk sælger med ansvar for afsætningen af og indtjeningen på det sjællandske marked.
Markedet har tidligere været betjent gennem en lokal forhandler. Virksomheden ønsker nu at varetage den direkte og fulde kundekontakt.

Opgaver omfatter, men er ikke begrænset til:

  • Salg af ABUS produktprogram samt service og eftersyn til kundegruppen.
  • I samarbejde med ledelsen udarbejde og eksekvere salgsstrategi og budgetter.
  • Sikring af en excellent kundeservice overfor og salgsudvidelse hos eksisterende kunder.
  • Identificering og opdyrkning af nye kunder – herunder opfølgning på de mange etablerede kundekontakter.
  • Markedsovervågning indenfor forretningsområdet (kunder, konkurrenter, teknologisk udvikling)
  • Tæt samarbejde med kollegerne vedr. kalkulation og udarbejdelse af tilbud.
  • Opfølgning på tilbud, ordrer og montager.
  • Give input til markedsføring.
  • Deltagelse på messer.
  • Løbende rapportering til ledelsen.
  • Og en række ad hoc-opgaver efter behov.

Opgaverne løses med udgangspunkt i egen bolig på Sjælland med jævnlige besøg på firmadomicilet.
Stillingen refererer direkte til virksomhedens CEO.

Kvalifikationer

Der er ingen formelle krav til uddannelse – det vigtigste er din praktiske erfaring og kompetence.
Der kan derfor være flere veje til jobbet: en teknisk uddannelse med en salgsmæssig overbygning eller en kommerciel uddannelse med en stærk teknisk indsigt – eller en solid praktisk erfaring fra forretningsområdet.
Du har igennem en længere årrække beskæftiget dig med teknisk salg til industrien på Sjælland og sydhavsøerne og er en værdsat sparringspartner for kundegruppen.
Du har sikkert et indgående kendskab til teknologi og produktions-flow i virksomheder, der har behov for tunge løft.
Det er naturligvis en fordel hvis du kommer fra kranbranchen, men det er ikke et krav.
Det er vigtigt, at du evner at sætte sig ind i ABUS samlede produktprogram for at kunne tilbyde kunderne den helt rigtige – og ofte individuelt tilpassede – løsning.
Du er avanceret bruger af MS-Officepakken med fokus på Excel og har kendskab til gængse ERP-systemer. Du er rutineret bruger af forskellige CRM-systemer.
Du behersker dansk på modersmålsniveau og engelsk på forhandlingsniveau i skrift og tale.

Der er tale om en selvstændig stilling i en lille, dynamisk virksomhed hvor man skal kunne og ville gøre arbejdet selv.
Vi har tillid til, at du ved hvad der skal til af personlige egenskaber for at få succes i jobbet.

Virksomheden

AB Kransystem blev etableret i 2004 har netop fejret sit 20-års jubilæum.
AB Kransystem har det danske eneagentur på ABUS samlede produktprogram og leverer kranløsninger med en løftekapacitet fra 80 kg. til 120 tons.
Ledere og medarbejdere i virksomheden repræsenterer mange års erfaring og besidder dyb specialviden indenfor udarbejdelse af kundetilpassede løfteløsninger baseret på solid indsigt i kundernes produktionsprocesser.
Nøglebegreber er fleksibilitet, pålidelighed og tryghed. Kunderne skal opleve værdi i form af gennemprøvet produktkvalitet, forbedrede interne flows, god ergonomi og effektiv service.
Salg og service foregår i hele Danmark. Der er tale om projektsalg af varierende størrelse.
Virksomheden beskæftiger i alt 12 dedikerede og erfarne medarbejdere og har en betydende og voksende markedsandel indenfor forretningsområdet.
Virksomheden er velindtjenende og velkonsolideret.
Læs mere på www.abkransystem.dk

Ansøgning

Vi tilstræber at besætte stillingen så hurtigt som muligt. Der er derfor ingen ansøgningsfrist og vi tager løbende kandidater ind til samtale.
Stillingen vil derfor være opslået indtil vi har fundet den rigtige kandidat.

Har du behov for at høre mere om firma og job, er du velkommen til at kontakte partner Carsten Spanget, Keyselector, på +45 20997133.
Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt og dine data tilgår først virksomheden efter direkte aftale – ligesom vi overholder kravene til fortrolig opbevaring og anvendelse af dine data.

Du kan søge stillingen ved at trykke på knappen ”Søg Stilling” og via den uploade din korte motiverede ansøgning og dit CV.
Vi glæder os til at høre fra dig.

 

 

Søg stilling