Økonomichef til østjysk virksomhed – stillingen er besat

Vi søger en dygtig økonomichef til mellemstor virksomhed i det Østjyske.

Har du lyst til at medvirke til at styrke selskabets solide drift og fortsatte positive udvikling – så er her en spændende mulighed.

Vores kunde er en mellemstor virksomhed med knap 200 medarbejdere fordelt ligeligt på funktionærer og timelønnede.  Selskabet, som er et datterselskab af en europæisk koncern, er markedsledende indenfor sit forretningsområde og har en sund indtjening og soliditet og fortsætter sin positive udvikling.

Jobbet

Du får det overordnede ansvar for at styre selskabets samlede økonomiaktiviteter, legale forhold og samarbejde med koncernfunktionerne samt eksterne partnere.

Øvrige opgaver omfatter især:

  • Udarbejdelse af måneds-, kvartals- halvårs- og årsregnskaber, herunder månedlig rapportering til ledelsen.
  • Cash management.
  • Samarbejde med eksterne partnere – banker, revisorer og advokater.
  • Forestå forecasting og budgetprocedure.
  • Omkostningskontrol og afvigelsesrapportering i forhold til definerede KPI’er.
  • Medvirke til strategiudformningen set med økonombriller.
  • Ansvarlig for selskabets legale og skattemæssige forhold.
  • Udarbejdelse af div. økonomiske analyser.
  • Ledelse af funktionsområderne i afdelingen.
  • Sparring med daglig ledelse og koncernens stabsfunktioner.
  • Og sikkert en række ad hoc opgaver.

Stillingen refererer til den adm. direktør og du indgår i selskabets ledergruppe.

Kvalifikationer

Du har en solid uddannelse indenfor økonomi. Det kunne være som cand.merc., cand.oecon., MBA eller HD-R.
Du sidder i dag som regnskabschef eller senior financial controller i en større virksomhed og ønsker at tage næste skridt i din karriere. Eller du sidder som økonomichef/CFO i en mindre organisation og ønsker at få større og mere komplekse udfordringer.
Du skal kunne trives med dialogen med og rapporteringen til koncernfunktionerne.
Du er superbruger af MS-Officepakken med fokus på Excel og tilsvarende på gængse ERP-systemer – gerne avanceret bruger af BI.
Du behersker dansk på modersmålsniveau og engelsk på forhandlingsniveau i skrift og tale.

Vi har tillid til at du ved hvad der kræves af personlige egenskaber for at få succes i rollen.

Virksomheden tilbyder.

Du får et afvekslende, meningsfuldt og krævende job i en markedsledende og succesfuld virksomhed med betydelige jobmæssige udfordringer og tværorganisatorisk samarbejde.
Der er højt til loftet og betydelige frihedsgrader i jobbet baseret på gensidig tillid.
Gagepakken modsvarer stillingens krav.

Ansøgning

Vi tilstræber at besætte stillingen så hurtigt som muligt. Der er derfor ingen ansøgningsfrist og vi tager løbende kandidater ind til samtale.
Stillingen vil derfor være opslået indtil vi har fundet den rigtige kandidat.

Har du behov for at høre mere om firma og job, er du velkommen til at kontakte partner Carsten Spanget, Keyselector, på +45 20997133.
Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt og dine data tilgår først virksomheden efter direkte aftale – ligesom vi overholder kravene til fortrolig opbevaring og anvendelse af dine data.

Du kan søge stillingen ved at trykke på knappen ”Søg Stilling” og via den uploade din korte motiverede ansøgning og dit CV.
Vi glæder os til at høre fra dig.

 

 

 

Søg stilling