Engineering Manager – Stillingen er besat

Engineering Manager til Etac – Patient Handling i Gedved ved Horsens.
Har du mod på at fungere som spillende træner for et lille team af dygtige kolleger, der arbejder med teknisk vedligehold og dokumentation af en række interessante produkter? – så har du chancen her.

Etac-Patient Handling er en del af den internationale Etac-gruppe, der beskæftiger sig med udvikling, produktion og markedsføring af en meget omfattende serie af kvalitetshjælpemidler til handicappede personer. Produkterne sikrer brugerne en forbedret livskvalitet samt en optimal ergonomi for hjælpere og plejepersonale. Læs mere på www.etac.com

Jobbet
Som leder af teamet er du R&D-chefens højre hånd og du får det fulde ansvar for at lede og udvikle området Product Care/teknisk vedligehold af de produkter, der er frigivet til produktion – primært Molift-produktprogrammet.
Arbejdet udføres i tæt i samarbejde med leverandører og kunder.

Dine konkrete arbejdsopgaver vil især omfatte:

  • Synlig og motiverende ledelse af teamet (fuldt ledelsesansvar).
  • Vurdering, prioritering og fordeling af de indkommende opgaver.
  • Godkende anvendelsen af alternative materialer/produkter under hensyntagen til gældende standarder og regulativer.
  • Vurdere om kundeønsker kan realiseres produktionsmæssigt og under gældende standarder og regulativer samt i praksis forestå udviklingsprocessen.
  • Samarbejde med kunder, Product Management, indkøb, produktionen og leverandører om udvikling af den optimale løsning.
  • Gennemførelse af både interne tests og endelig godkendelse af ændringen ved 3. parts-virksomheder.
  • Fungere som spillende træner og coach for kollegerne samtidig med at du deltager i det praktiske arbejde.
  • Sikre fuld dokumentation af alle processer og ændringer (2 dokumentations-medarbejdere).
  • Overholde givne deadlines og økonomiske rammer.

Du skal regne med 20 – 30 planlagte rejsedage årligt – primært 2-5 dages rejser i Europa.
Stillingen refererer til virksomhedens R&D-chef.
.
Kvalifikationer
Du har sikkert en uddannelse som maskiningeniør (BA/MA) alternativt en konstruktøruddannelse med en solid praktisk erfaring.
Vi forventer, at du har min. 5 års praktisk erfaring som ingeniør – gerne fra en R&D- eller engineering-afdeling. Det vil være en fordel, hvis du har en lederuddannelse kombineret med en vis ledererfaring.
Det er vigtigt, at du kan dokumentere erfaring med løsning af de skitserede opgaver – gerne fra en internationalt orienteret virksomhed, der betjener et krævende kundesegment.
Du skal have lysten og evnen til at sætte dig ind i det kompleks af standarder og regulativer, der danner rammen for aktiviteterne.
Du behersker MS Office på avanceret brugerniveau og har erfaring med gængse ERP-systemer. Du er superbruger på Solidworks/Inventor el.lign.
Du behersker dansk på modersmålsniveau og engelsk på forhandlingsniveau i skrift og tale.
Vi har tillid til, at du ved hvad der skal til på det personlige plan for at kunne udfylde denne rolle.

Virksomheden tilbyder.
Du får et afvekslende og inspirerende job i en moderne, international og hastigt voksende virksomhed med betydelige jobmæssige udfordringer og tværorganisatorisk arbejde – ofte på tværs af landegrænser.
Du vil opleve at man har de bedst tænkelige arbejdsredskaber og du møder en flok dedikerede og dygtige kolleger i et uformelt og dynamisk miljø.
Du får således en god mulighed for en solid personlig og faglig udvikling i et spændende internationalt markedssegment.
Der er højt til loftet og betydelige frihedsgrader i jobbet baseret på gensidig tillid.
Der vil være mulighed for hjemmearbejde når der er behov for ro til fordybelse.
Gagepakken forhandles individuelt.
Da der er tale om en nyoprettet stilling, forventes du derfor selv at medvirke til at fastlægge mål og retning for stillingens konkrete indhold.

Ansøgning
Vi tilstræber at besætte stillingen så hurtigt som muligt. Der er derfor ingen ansøgningsfrist og vi tager løbende kandidater ind til samtale.
Stillingen vil derfor være opslået indtil vi har fundet den rigtige kandidat.

Har du behov for at høre mere om firma og job, er du velkommen til at kontakte direktør Carsten Spanget, Keyselector, på +45 20997133.
Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt og dine data tilgår først vor kunde efter direkte aftale.

Du kan søge stillingen ved at trykke på knappen ”Søg Stilling” og via den uploade din korte motiverede ansøgning og dit CV.

 

 

Søg stilling