Vi søger en stærk økonomichef til mellemstor virksomhed i Kronjylland.
Har du lyst til at medvirke til selskabets solide drift og strategiske udvikling – så er her en af den slags muligheder, der ikke er så mange af.
Vor kunde er en mellemstor virksomhed med ca. 200 medarbejdere fordelt ligeligt på funktionærer og timelønnede. Selskabet er markedsledende indenfor sit forretningsområde og har en sund indtjening og soliditet og fortsætter sin positive udvikling tidernes ugunst til trods.
Jobbet
Du får det overordnede ansvar for at styre selskabets samlede økonomiaktiviteter, legale forhold og samarbejde med ejeren samt eksterne partnere.
Øvrige opgaver omfatter, men er ikke begrænset til:
- Udarbejdelse af måneds-, kvartals- halvårs- og årsregnskaber, herunder månedlig rapportering til ledelsen.
- Cash management.
- Samarbejde med eksterne partnere – banker, revisorer og advokater.
- Forestå forecasting og budgetprocedure.
- Omkostningskontrol og afvigelsesrapportering i forhold til definerede KPI’er.
- Medvirke til strategiudformningen set med økonombriller.
- Ansvarlig for selskabets legale og skattemæssige forhold.
- Udarbejdelse af div. økonomiske analyser.
- Ledelse af funktionsområderne i afdelingen.
- Og sikkert en række ad hoc opgaver.
Stillingen refererer til den adm. direktør og du indgår i selskabets ledergruppe.
Kvalifikationer
Du har en akademisk uddannelse indenfor økonomi. Det kunne være som cand.merc., cand.oecon., MBA eller HD-R.
Du sidder i dag som regnskabschef eller senior financial controller i en større virksomhed og ønsker at tage næste skridt i din karriere. Eller du sidder som økonomichef/CFO i en mindre organisation og ønsker at få større og mere komplekse udfordringer.
Du er superbruger af MS-Officepakken med fokus på Excel og tilsvarende på gængse ERP-systemer – gerne avanceret bruger af BI.
Du behersker dansk på modersmålsniveau og engelsk på forhandlingsniveau i skrift og tale.
Vi har tillid til at du ved hvad der kræves af personlige egenskaber for at få succes i rollen.
Virksomheden tilbyder.
Du får et afvekslende, meningsfuldt og krævende job i en markedsledende og succesfuld virksomhed med betydelige jobmæssige udfordringer og tværorganisatorisk samarbejde.
Der er højt til loftet og betydelige frihedsgrader i jobbet baseret på gensidig tillid.
Gagepakken modsvarer stillingens krav.
Ansøgning
Vi tilstræber at besætte stillingen så hurtigt som muligt. Der er derfor ingen ansøgningsfrist og vi tager løbende kandidater ind til samtale.
Stillingen vil derfor være opslået indtil vi har fundet den rigtige kandidat.
Har du behov for at høre mere om firma og job, er du velkommen til at kontakte partner Carsten Spanget, Keyselector, på +45 20997133.
Du er velkommen til at rekvirere en uddybende beskrivelse af virksomhed og opgaver via mailadressen info@keyselector.dk
Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt og dine data tilgår først virksomheden efter direkte aftale – ligesom vi overholder kravene til fortrolig opbevaring og anvendelse af dine data.
Du kan søge stillingen ved at trykke på knappen ”Søg Stilling” og via den uploade din korte motiverede ansøgning og dit CV.
Vi glæder os til at høre fra dig.